Indon esial Apa Malay sialan!™

Saudara serumpun kita ini, dari hari ke hari makin aneh saja ya! Mungkin mereka malu situs Kementrian Pariwisatanya di-deface dedemit maya Indonesia seperti berita ini, lalu menggarap blog ini. Kenapa tidak suruh hacker-hacker mereka membalas?

Rz, gak-punya-sodara-orang-malaysia

Iklan

74 thoughts on “Indon esial Apa Malay sialan!™

  1. ya ampun mas, bahasanya kasar bgt sih…heran deh Malaysia kok’ ngiri banget sih!…ini ditiru itu diakuin yg lain diklaim…dasar!! gak punya kreaivitas yah, gag sah diaku sodara aja kali

    • Kita serumpun,Sebangsa,SeAgama,sedarah-Daging,cubit peha kira,peha kanan kan terasa juga.

      Mohon ampun & maaf jika ada keterlanjuran antara kita, sebagai rakyat Malaysia saya begitu marah jika negara lain dihina terutamanya Jiran SeAgama seBangsa. Saya amat percaya, saya mengubah dan memutarbelitkan bait kata2 lagu Indonesia itu bukan orang Malaysia tetapi orang lain yang bencikan perdamaian serta keakraban kedua negara kita. Wahai saudaraku di Indonesia,aku tak mahu seganding Iran & Iraq,walau hanya berselang ketiak tetapi tak sebulu.Amerika & Yahudi tak pernah senang & tak pernah puas jika Islam itu UTUH & bangsa lain itu lebih beroleransi antara mereka. Maka provokasi demi provokasi terbentuk akhirnya perang yang tidak tahu Siapa yang SYAHIDNYA kerana seagama.

      Jgn juga kita seperti Kuwait & Iraq, bertutur bunyi bagai Indon & Malaysia tetapi perang juga akhirnya angkara Yahudi & Amerika, soalannya kenapa Iraq yg terus menjadi mangsa sehingga Saddam digantung sula. Semuanya angkara takutnya Amerika & Yahudi yang kononnya akan bangkit satu @ dua kumpulan bangsa yang kekuatannya mampu mengatasi mereka, kekuatan Islam itulah paling digeruni.Jika Indonesia & Malaysia terus bersatu hati & seterusnya berkongsi kekuatan jasmani,rohani & ketenteraan serta Jihat Islam, maka Amerika & Yahudi sudah melihat akan kebangkitan satu bangsa yang mampu mengubah POLA pandangan DUNIA.

      Wahai Saudaraku Indonesia, buat pengetahuan, rakyat Malaysia juga bukan bacul & pengecut, tak mampu lakukan protest membakar bendera segala,juga bukan tak mampu menyatakan kami juga JANTAN…tetapi itu bukan pendirian kami, selalu kami nampak bagaikan yang sentiasa mengalah, namun kami juga punya maruah dan harga diri. Kami tidak terlalu berEmosi. Kami prihatin & kami sedar apa yang baik dan buruk. Bak kata pepatah “kita bagaikan aur dengan tebing. Maka Rakyat Indonesia sekalian, bertenanglah, musuh yang sebenar bukan seAgama seBangsa tetapi di sana….! yang sentiasa hasad & dengki dengan kita. Gunalah AKAL bukan EMOSI.Sesungguhnya bangsa yang lemah adalah bangsa yang mudah dibuai emosi.

      Maka kedua-dua bangsaku, marilah kita bersatu demi, Agama Bangsa & Negara. SESUNGGUHNYA yang HINA itu bukan dari Malaysia maupun Indonesia tetapi dari Musuh kita.

      Sekian..Salam kasih sayang dari aku Anak Malaysia bersalahsilah darah Indonesia juga namun anak Malaysia tetap bukan Bacul,Aku Anak Melayu. Apa pun Kembalikanlah kedamaian…Amin

      • Kita serumpun,Sebangsa,SeAgama,sedarah-Daging,cubit peha kira,peha kanan kan terasa juga.

        Mohon ampun & maaf jika ada keterlanjuran antara kita, sebagai rakyat Malaysia saya begitu marah jika negara lain dihina terutamanya Jiran SeAgama seBangsa. Saya amat percaya, YANG mengubah dan memutarbelitkan bait kata2 lagu Indonesia itu bukan orang Malaysia tetapi orang lain yang bencikan perdamaian serta keakraban kedua negara kita. Wahai saudaraku di Indonesia,aku tak mahu seganding Iran & Iraq,walau hanya berselang ketiak tetapi tak sebulu.Amerika & Yahudi tak pernah senang & tak pernah puas jika Islam itu UTUH & bangsa lain itu lebih beroleransi antara mereka. Maka provokasi demi provokasi terbentuk akhirnya perang yang tidak tahu Siapa yang SYAHIDNYA kerana seagama.

        Jgn juga kita seperti Kuwait & Iraq, bertutur bunyi bagai Indon & Malaysia tetapi perang juga akhirnya angkara Yahudi & Amerika, soalannya kenapa Iraq yg terus menjadi mangsa sehingga Saddam digantung sula. Semuanya angkara takutnya Amerika & Yahudi yang kononnya akan bangkit satu @ dua kumpulan bangsa yang kekuatannya mampu mengatasi mereka, kekuatan Islam itulah paling digeruni.Jika Indonesia & Malaysia terus bersatu hati & seterusnya berkongsi kekuatan jasmani,rohani & ketenteraan serta Jihat Islam, maka Amerika & Yahudi sudah melihat akan kebangkitan satu bangsa yang mampu mengubah POLA pandangan DUNIA.

        Wahai Saudaraku Indonesia, buat pengetahuan, rakyat Malaysia juga bukan bacul & pengecut, tak mampu lakukan protest membakar bendera segala,juga bukan tak mampu menyatakan kami juga JANTAN…tetapi itu bukan pendirian kami, selalu kami nampak bagaikan yang sentiasa mengalah, namun kami juga punya maruah dan harga diri. Kami tidak terlalu berEmosi. Kami prihatin & kami sedar apa yang baik dan buruk. Bak kata pepatah “kita bagaikan aur dengan tebing. Maka Rakyat Indonesia sekalian, bertenanglah, musuh yang sebenar bukan seAgama seBangsa tetapi di sana….! yang sentiasa hasad & dengki dengan kita. Gunalah AKAL bukan EMOSI.Sesungguhnya bangsa yang lemah adalah bangsa yang mudah dibuai emosi.

        Maka kedua-dua bangsaku, marilah kita bersatu demi, Agama Bangsa & Negara. SESUNGGUHNYA yang HINA itu bukan dari Malaysia maupun Indonesia tetapi dari Musuh kita.

        Sekian..Salam kasih sayang dari aku Anak Malaysia bersalahsilah darah Indonesia juga namun anak Malaysia tetap bukan Bacul,Aku Anak Melayu. Apa pun Kembalikanlah kedamaian…Amin

  2. Encik frustasi pun.
    Macam saudara encik yg ramai nak cari-cari rezeki di negeri kami, sodara encik disini mewujudkan kesesakan, tak punye lesen tapi nak bekerja cari rezeki.
    Pantaslah kalau RELA mengusir sodara encik itu

  3. Bagaimana mau menjadi bangsa yg besar dan dewasa jika menyikapi setiap perbedaan dan konflik dilakukan cara2 yg tidak bijak dan dewasa…

    Sudah seharusnya para elit pemerintah masing2 negara menjadi sosial kontrol dengan menunjukkan sikap dewasa dlm menyelesaikan konflik, sehingga arus bawah seperti masyarakat mampu mendapat contoh yg baik. Dan bagaimanapun, peran elit pemerintah sangat menentukan…

    Ya Allah, Mudahkanlah urusan kami dan lapangkanlah hati kami serta jauhkanlah dari fitnah dunia…

  4. yg buat itu blog frustasi,,,gak prnah mikir dulu tahun 70’an orang malaysia pada ke indonesia bwt blajar,,,di kampus USU medan aja msh bnyk mahasiswa kedokteran malaysia

    Hee Encik Badawi…justru warga negara kau lah yg kesini cari ilmu,,negara kalian knp??? gak da org pinter???

    f**k malaysia

    • Kalo dibaca blog2 anti msia indon ni kita jadi tertawa melihat betapa bodohnya mereka ini yg mudah dibuai emosi. kita boleh menilai tahap pemikiran dan cara berfikir mereka. maka kita tidak hairan kenapa negara mereka mundur dan ramai ramai rakyatnya hanya jadi kuli sahaja dimsia. hal kecil boleh jadi besar. fikiran mereka tidak digunakan kpd hal2 yg lebih berfaedah dan boleh menjana ekonomi mereka. fikiran dan tenaga mereka hanya dibazirkan dgn isu2 kecil yg belum tentu benarnya. tarian pendet – tidak siapa dimsia yg mahukan tarian itu diakui budaya msia, tarian yg jelas dedahkan aurat dan bentuk tubuh yg jelas diharamkan oleh islam. sedangkan indon bangga mengakuinya, maka tidak hairanlah pelbagai bala diturunkan Allah swt silih berganti keatas mereka agar mereka bertaubat. itu pun masih juga tidak mahu sedar2. perkahwinan org islam dgn berlainan agama juga berleluasa, yg jelas hanyalah perlakuan zina yg amat ditegah oleh islam.

      sifat dengki mereka boleh kita baca dalam pelbagai blog dan komen2 mereka yg tidak berpendidikan. kalau pun berpendidikan, fikiran mereka hanya setaraf dgn pemikiran budak2 sekolah dasar sahaja.

      cuba baca artikel dari seorang pembaca akhbar dimasi dibawah dan nilai sendiri betapa indon yg tidak tahu mengenang jasa. samapi sanggup menggigit tangan yg menghulur. susu dibalas tuba dan seolah2 melepaskan anjing tersepit. kalau aku, tidak ingin aku mengulurkan bantuan kp bangsa EGO tak bertempat ini. jika mereka itu handal sangat, selesaikanlah sendiri masaalah anda :

      “APA yang ingin disampaikan melalui ruangan ini adalah kekesalan kita terhadap apa yang berlaku di Lapangan Terbang Padang, Sumatera Barat.

      Ini bukan rekaan, tetapi kejadian ini berlaku ketika pesawat C130 Hercules TUDM hendak mendarat bagi tujuan bantuan kemanusiaan di Padang, lampu-lampu panduan di landasan tersebut mati secara tiba-tiba. Ini menyebabkan juruterbang tidak dapat mendaratkan pesawatnya dan terpaksa berlegar-legar beberapa kali di ruang udara sebelum dibenarkan mendarat.

      Dan setelah selamat mendarat pula, lebih menyedihkan petugas di lapangan terbang mengenakan beberapa cukai (tax) terhadap beberapa barangan bantuan yang dibawa melalui pesawat tersebut, sedangkan mereka tahu kesemua barangan tersebut adalah untuk penduduknya sendiri.

      Dan ada kalanya sehinggakan krew penerbangan kita, menyatakan bahawa sekiranya hendak dikenakan juga cukai, kami akan bawa balik semua bantuan tersebut. Kemudian barulah petugas tersebut membenarkan barang-barang itu diturunkan.

      Begitu juga dengan kejadian pesawat kita dibaling dengan batu seperti kenyataan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi. Semua kejadian tersebut bukanlah rekaan semata-mata. Memang benar ia berlaku. Kita tidak hendak menyalahkan pemerintah Indonesia dan pegawai-pegawai kanannya.

      Sememangnya pemerintah Indonesia serta pegawai kanannya memberikan laluan mudah untuk mana-mana pesawat atau kakitangan bantuan kemanusiaan yang hendak berurusan lebih-lebih lagi ketika Indonesia dilanda musibah.

      Cuma pelaksanaan di peringkat petugas kakitangan pertengahan dan kakitangan bawahannya yang tidak peka atau pun perlu ‘disekolahkan’ semula agar memahami dalam situasi semasa ketika musibah berlaku.

      Namun demikian kita merasa bangga, tahniah dan syabas kepada semua krew penerbangan pesawat C130 Hercules TUDM yang bertindak secara profesional dengan tidak mengikut rentak apa kejadian yang berlaku itu.

      Inilah tahap persekolahan profesionalisme rakyat kita. Jika semua krew mengikut hati yang marah, mungkin sekotak air pun tidak diturunkan di lapangan terbang tersebut.

      Apa yang kita hendak masyarakat di sana (Padang, Sumatera Barat) memahami dan hargailah apa yang rakyat Malaysia memberi bantuan dan jangan cuba menghalang atau membuat sesuatu yang boleh menyusahkan balik kepada mereka.

      Malaysia tidak untung apa-apa pun hasil daripada misi bantuan kemanusiaan tersebut, sebaliknya kos penerbangan dan lain-lain kos adalah tanggungan kerajaan Malaysia sendiri.

      Kita bantu adalah atas dasar kemanusiaan dan ‘Saudara Serumpun’ tidak lebih daripada itu. Tetapi kalau rakyat Malaysia sahaja yang memikirkan begitu, sebaliknya rakyat Indonesia kurang memikirkan demikian, maka jawapannya perlu dijawab sendiri oleh rakyat Indonesia.

      Perlu diambil kira sebelum kejadian gempa bumi melanda Padang Sumatera Barat, masihkah semua anda ingat kejadian mempamerkan buluh runcing dan menahan pelancong dari negara kita (Malaysia) oleh segelintir rakyat Indonesia.

      Kalaulah itu hendak diambil kira oleh kerajaan Malaysia manakala rakyat kita terikut-ikut rentak mereka, mungkin satu bantuan kemanusiaan pun tidak mungkin akan sampai di Padang Sumatera Barat.

      Tetapi oleh kerana pemimpin tertinggi kedua-dua negara mempunyai hubungan yang begitu akrab, maka kita ketepikan apa kejadian yang berlaku itu.

      Yang pentingnya akhbar-akhbar di Indonesia perlulah peka dan tidak membuat spekulasi yang bernokhtahkan tidak seimbang.

      Pendedahan ini adalah bertujuan untuk kebaikan semua pihak yang terlibat supaya mengambil iktibar kejadian tersebut agar dapat membuka ‘mata’ sesiapa jua tanpa mempunyai sesuatu sebaliknya.”

  5. Darryl terima kasih komennya, Negeri Sembilan di Malaysia?

    Encik Badawi atau encik siapapun lah. Saya tidak frustasi, mungkin saudara encik pembuat blog ini yang lg frustasi.

    • hebat banget yah “rudyhilkya”….
      dari negara ANJINGBANGSATGOBLOGBAUTAIBABI=malingsia yach???
      ktemuan yuk,ntr AQW MA SLURUH BANGSA INDONESIA BAKALAN GEBUKIN ELU!!!!!bye malingsia anjing!!!!!!!!

  6. lha zink dan nyampe sini dulu,
    *timpuk zink pake sandal, kali ini kena 😀 *
    wah gak tau saya, tapi biasanya klo sodara tu mang malah sering berantem, namanya juga sodara ntar juga akur lagi, ya gak zink?!

    mas reza, salam kenal 🙂

    Rz: mesti ada common enemy dulu, pasti akur deh
    salam kenal juga joyo, sekalian qzink deh!

  7. Menunggu presiden indonesia teriak “ganyang malaysia!!”

    Sampeyan semua pastinya setuju jika ganyang malaysia part-II benar-benar ada. Bukan mau sok-sokan, tapi saya lebih senang jika kita bangsa indonesia tak cuma diam terus-menerus.

    *resah bojoku di malasyia jadi TKW

    Rz : istrinya mas antok’s suruh pulang aja…beres kan!!

  8. Gue siap kalo ada wajib militer Indonesia untuk dikirim mengGANYANG MALINGSIA!! negara gak tau diuntung.. mereka pintar dari kita.. mereka sukses dari kita… sangat DURHAKA malingsia erhadap Nusantaraku ini…

    salam kenal!!

  9. Sudah…. ribut ribut gini ni bikin pusing. sudah gt jakarta tambah macet lagi. Buat Malaysia:
    1. Setiap orang pasti punya salah dan pernah bikin salah. ga semua tki itu imigran gelap, kalaupun imigran gelap, mereka itu orang yang miskin. kadang demi uang orang rela melakukan apa saja. kalian di Malaysia juga begitu kan ? Kecuali di Malaysia ga ada orang miskin lagi.
    2. Kalau marah, jangan main pukul. kalau benci, jangan main usir. kalau sakit hati, jangan main siksa. kasian mereka yang orang orang kecil yang kalian siksa itu.
    3. soal blog yang sebelumnya, jgn menghina dasar negara orang lain, itu pelanggaran hak asasi. aku akui memang di indonesia, masi banyak orang yang belum tau apa itu Pancasila, hal tersebut di blog bisa membuat kekliruan besar bagi negara kami.

    Buat Indonesia.
    1. Jangan berantem kaya anak kecil, malu maluin kita sendiri. Buktikan bukan dengan umpatan, tapi dengan sikap dan fakta. itu sudah cukup.
    2. jangan main hakim sendiri, kalau emang ada yang di pukul atau di siksa, biar yang di atas urus dulu. kan kita sudah ada wakil rakyat. ga perlu sampe saling hina gini. Di indonesia sendiri ada yang main siksa juga kok.
    3. Indonesia juga punya banyak salah, contohnya jaman pak Harto dulu, banyak yang di lakukan Indonesia ke Malaysia. Jadi mungkin sekarang baru saatnya, karena sudah tidak ada tekanan. saling memaafkan tuh baik kan.

    Kalo ga ada ribut Orang Malaysia bisa jalan jalan ke Indonesia dan orang Indonesia bisa jalan jalan ke sana. Sama sama untung kan ? yang harus ada itu rasa cinta Damai. negara baru mau maju sudah ribut, kapan bisa nyusul America sama China. sama singapore yang kecil aja kalah.

    Best regards.i Love Indonesia, but i like genting too ^^

    Yoel

    Rz: setuju, saya setuju mas/mbak

  10. ternyata banyak yg minat mbahas yg 1 ini.. dan propokator pembuat blog pun tersenyum puas..

    * berusaha gak mampir ke blog malingsia itu 😀

    Rz: saya sudah posting 7 hari yg lalu loh mas denden 😀

  11. hmm.. kunjungan balasan ah.. gw rasa yg bikin malah orang indo ato orang2 yang bergaul di indo. Soalnya akhir2 ini bahasanya gaul betul. Hehe.. Aya aya wae..

    salam kenal juga 😀

  12. Malaysia itu benci tapi rindu dengan Indonesia. Katanya benci dengan banyaknya TKI yang bikin kesesakan di sana, tapi rindu bila ada pemulangan besar-besaran yang menyebabkan roda perekonomian dan pembangunannya tiba-tiba macet.
    Yang ringan sajalah…, coba saja tak dikirim TKW pembantu rumah tangga ke sana. Para majikan (tak kira Melayu, India dan Cina) pasti kelabakan. Mau cari pembantu dari India atau Cina?? Berani jamin perilaku mereka lebih baik, lebih penururt dan lebih sopan dari orang Indonesia?? TKI ilegal??? mereka (majikan dan agen) juga inginkan kok. Hayo…, siapa yang berani menafikkan, tunjuk jari.

    Rz: bener juga, sama sodara sendiri ko’ ga akur yah!. lagi dominan benci nya kali, bung faiq :mrgreen:

  13. alesannya malay ga punya budaya karena malaysia adalah tempat pelarian orang2 yg di usir dari negara asalnya dan mendiami suatu tempat yang dinamakan malaysia. jadi mereka ga punya budaya apa-apa.

    dan inget kalian numpang di pulau kalimantan milik indonesia

  14. buat Malaysia yg negri sialan itu agar secepatnya kena azab dari Allah SWT karena kesombongan dan sifat tak tau dirinya itu…..ALLAHU AKBAR…..INDONESIA BERSAMA ALLAH, SO JANGAN TAKUT DEGNAN BANGSA CECURUT KAYAK MALINGSIA ITU…..OK BRO!!!!

  15. saya org malaysia terkejut dgn anggapan indonesia terhadapa malaysia.kerana setitik rosak susu sebelanga.kami disini tidak ada hasat dengki.kami menerima mereka dtg malaysia dgn hati yg terbuka.pertukran ilmu dan mencapai kejayaan adalah teras islam.masing2 memerlukan.pekerja indonesia dtg untuk mencari wang ringgit.dan kami memerlukan khidmat kamu.dan kamu mahu berkhidmat.yg penting kefahaman islam harus ada dalam diri.
    walaupun kamu kutuk kami sebagai maling.kami maafkan.kerana yg penting menruskan kemajuan bukan pulang kebelakang.insya allah kita baik semula.ramai kami disiini bukan tidak suka dgn indonesia.tp kes jenayah rogol mencuri ada didalangi warga asing tanpa permit.ini yg kami marah.kalau sah datg dan mencari rezeki yg halal x apa.kami terima dgn hati yg terbuka.
    berbaik-baik antara manusia adalah prinsip isalam yg harmoni.amin..salam malaysia.

  16. Ass. Mas syafiq malaysia

    iya saya setuju sebaiknya kita jgn saling bermusuhan lagi.

    tapi mas syafiq juga gak bs bilang kalo banyk TKI indonesia yg gelap, justru pasport yg mereka miliki kebanykan di tangan majikannya.

    banyk dr mereka legal juga, tetap saja di siksa.

    mas syafiq kan gak liat sendiri.

    Kalo menurut sy hukum dimalaysia itu berlebihan.

    banyk yg keliru kalo memang mau dbilang hukum islam.
    Tapi ambil hikmahnya saja. Yah mudah2an semua kemelut antara malaysia n indonesia cepat selesai.

    atau minimal agak redam.

  17. anjritt keyboard gw ga bkl kuat buat ditulisin amarah gw ke malaysia….

    jdi gini aja orang malay’shit’a yang berani sama indonesia datang ke gw aja lah langsung biar gw mutilasi dan gw bungkus pake kain kafan dari bendera indonesia trus gw kubur, yng mengartikan gw siap menghapus malaysia dari peta dunia.

  18. mas syafiq malaysia,
    seperti kata anda “…tp kes jenayah rogol mencuri ada didalangi warga asing tanpa permit.ini yg kami marah…”
    hal tsb jg yg membuat kami marah, kalian seenak saja mengakui yg ada di indonesia sebagai milik anda, contohnya artikel berita ini
    http://antara.co.id/arc/2009/1/1/semua-kayu-malaysia-dari-indonesia-ilegal/

    itu sama saja apa menurut anda?
    tp bkn berarti kami menjudge semua orang malay “mal…”
    begitu juga kalian jgn menjudge kami orang INDONESIA demikian

  19. Kalian tidak punya rasa berterima kasih… Negara sial…fuck off…
    go to hell you son of malay sial………………………………………………

    Anjing babi bangsat……………………………..

  20. Kenapa malaysia ngomong soal budaya dan agama secara baik, klo tingkah laku mereka kayak kesurupan . liat aja thread yang mereka bikin di topix forum malaysaia. Isinya semua memprovokasi indonesia. Gimana ga kesal.
    Coba dong fikir aja klo tiba-tiba kebudayaan asli daerah kamu dipake ama bangsa lain pasti itu menyakitkan buat kamu kan, begitu juga indonesia, jangan bilang bahwa ini dikaitkan dengan politik, memang mungkin benar tapi permasalahan sangat krusial , malaysia terlalu menghina apa yang jadi hak kami. Kalo kalian benci indonesia, kenapa permintaan pengiriman TKI sangat tinggi? Ingat dong!!! Koreksi diri juga klo kalian ngumpat di malaysia forum dengan kata2 kontol!!! Bukankah para pejabat tinggi negara kalian semua jatuhnya juga perkara kontol??
    Anwar Ibrahim kasusnya SODOMI
    Menteri Kesehatan kalian juga kasusnya Jadi Aktor Video Porno
    Kenapa kalian tidak pernah bahas itu?
    Kami di Indonesia tidak pernah sama sekali menutupi kelakuan para pemimpin kami
    Klo memang salah pasti dikritik. Klo tidak terima dikritik boleh mengadakan upaya hukum. Itulah demokrasi di Indonesia. Tapi hal seperti yang kami lakukan dalam berdemokrasi kalian anggap sebagai pembuat gaduh.
    Benar-benar aneeh

  21. malingsial kampret….go to my closet aja…bersihin wc saia aja….
    perlu dipertegas disini bahwa..malingsial sendiri yang memulai menghack situs indonesia jadi kami sebagai warga negara indonesia berhack dong kalo mao hack situs malingsial juga….kamu jual kami beli…dsar kampret tuh malingsial

  22. Memang si malay kaya adik, mau lawan kakax yang lagi sakit. Tapi mungkin saja ini profokasi sehingga ingin adu domba kita bagi saya, kita tetap harus katakan salah apabila mereka menjatuhkan harga diri kita dan hal terburuk dgn cara kekerasan tp hal itu jalan keluar yg sudah final trus kalian malay ingat kalian itu negara kecil cepat atau lambat kalian akan kami jadi kan ekor baik itu diplomasi diluar negeri atau di ekonomi kalau kalian begini trus hancurlah kalian dimasa depan yg dimana hati kami sudah terlanjur sakit oleh kalian. Dan yg buat blok ini kalian pasti anjing yahudi kami tahu sebab kami sudah diberitahu jauh harix oleh tuhan kami kalian akan suka adu domba kami.

    • Btul jg malingsia anjing kw. he. he. he… enak banget lampiasin kekesalan diblok ini n mungkin yg bikin blok ini anjingnya yahudi
      sudah anjing, bangsa yahudi lagi he. he. he…

  23. Satu kata bwt malingsia:
    “J.A.N.C.O.K”

    temen2 saya undang d camfrog.Com, Banyak org malingsia nimbrung chatting. Ayuh, ganyang secara live. Lebih asyik…

  24. Salam sahabat di Indonesia. Walaupun kita negara yang berlainan tetapi kita agama yangsama iaitu Islam. Kita sama-sama menyembah Allah kita solat sama dan kiblat yang sama. Oleh itu walaupun kita begara yang bebeza tetapi agama kita sama dan menyatukan kita. Buat warha Indonesia kami marah kalau majikan menyiksa pekerja Indonesia. Tetapi kalau kes itu berlaku saya harap janganlah warga Indonesia menyalahkan semua warga Malasyia. Kami pun mengutuk majikan yang menyiksa pembantu rumah. Marilah kita sama-sama bersatu jangan bersengketa… adalah lebih baik kita bersatu menghapuskan Israel dan mebantu Palestin yang tertindas itu. Saya percaya di Indonesia ramai alim ulamak di sana. Kasus Ambalat itu kita serahkan kebijaksanaan pemimpin Pak Presiden dan Pak Perdana Menteri Malaysia selesaikan cara baik-baik. Semoga Malaysia Indonesia terus dilindungi Allah s.w.t. Terima Kasih.

  25. Mmm… no comment, sudah lelah rasanya liat postingan warga negara malaysia… mending kita, generasi muda INDONESIA–bertekad dan bergandengan tangan untuk menjadikan negara kita maju, kokoh, dan memiliki segudang prestasi, yang tentunya akan memalukan bangsa malaysia karna ucapan-ucapan mereka tidak berdasar sama sekali. Mari menyongsong Indonesia Hebat!!!

  26. malaysia=MALing kebudAYaan indoneSIA
    jadi setelah kami ukur secara garis besar ,horizontal maupun vertikal…
    dapat di simpulkan bahwa,sebenarnya malaysia adalah negara miskin yang tidak punya apa-apa serta berpendidikan rendah dan juga tidak tau malu!!!
    maju terus INDONESIAku!!!!!! kalau perlu,kita curi menara petronas mereka!
    GODBLESS YOU INDONESIA

  27. saya amat simpati pada saudara kita indonesia yang mengunakan akal yang dikurnia dengan mencetuskan keadaan yang panas kerana tarian pendek dll… sebegitu bencikah indonesia kepada malaysia sehingga menghukum dengan slogan * ganyang malaysia * *malingsia* dan memaki-maki malaysia?
    saya amat berharap pihak atasan lebih peka demi menjernihkan kembali keadaan yang dikira panas ini… saya juga percaya bukan semua indonesia bersikap biadap , ini hanya sekumpulan orang yang tidak dapat mengawal kemarahan dengan kebencian yang membuak2…
    kita jiran ,,, ramainya rakyat indonesia dtg mencari rezeki jauh…. sanggup meninggalkan keluarga dtg ke malaysia,,tidak ada apa yang rugi…malah saya pun rasa bangga dan gembira apabila kita berkongsi rezeki di bumi yang tenang ini.
    marilah kita sama-sama memaafkan dan buang yang keruh ambil yang jernih…tambah lagi dibulan yang mulia ini.
    salam persahabatan nusantara.

    • Kalo dibaca blog2 anti msia indon ni kita jadi tertawa melihat betapa bodohnya mereka ini yg mudah dibuai emosi. kita boleh menilai tahap pemikiran dan cara berfikir mereka. maka kita tidak hairan kenapa negara mereka mundur dan ramai ramai rakyatnya hanya jadi kuli sahaja dimsia. hal kecil boleh jadi besar. fikiran mereka tidak digunakan kpd hal2 yg lebih berfaedah dan boleh menjana ekonomi mereka. fikiran dan tenaga mereka hanya dibazirkan dgn isu2 kecil yg belum tentu benarnya. tarian pendet – tidak siapa dimsia yg mahukan tarian itu diakui budaya msia, tarian yg jelas dedahkan aurat dan bentuk tubuh yg jelas diharamkan oleh islam. sedangkan indon bangga mengakuinya, maka tidak hairanlah pelbagai bala diturunkan Allah swt silih berganti keatas mereka agar mereka bertaubat. itu pun masih juga tidak mahu sedar2. perkahwinan org islam dgn berlainan agama juga berleluasa, yg jelas hanyalah perlakuan zina yg amat ditegah oleh islam.

  28. suka atau tak suka inilah hakikatnya. Negeri di Asia Tenggara yang bertamadun ialah Malaysia, Singapura dan brunei. Rakyat negara -negara ini semuannya waras belaka. Negeri yang paling mampos di Asia Tenggara ialah INDONESIALAN… rakyatnya goblok, tak bertamadun berfikiran bajingan, tanpa usuk pereksa akhirnya jadi jadi begok.. bung Karno dengan khabar sedang disiksa dalam kuburankerna mencipta pancasila yang bertentangan dengan Islam. Nah..rasakan sakinta api neraka sekarang…

    • indon memang bangsat. dtg kemalaysia jadi kuli, perompak dan penyamun. tidak punya harga diri tp masih lagi EGO dan besar kepala. nak serang msia konon – datanglah kalau berani sangat. ingat kita ni anak ayam tp baiki dulu pesawat2 kamu takut jatuh kelaut sebelum sampai kesini kerana kabarnya pesawat disana selalu terjun laut kerana tidak cukup rupiah untuk selenggara atau pun kerana hebat ya rasuah kat sana !!

      mereka ni emosi dan akal mereka mudah dipermain2kan, mudah percaya isu2 yg belum tentu benar, sama spt mereka percayakan tahyul. mereka tidak pernahkah memikirkan spt yg “PADUKA DEMANG ” paparkan diatas sana tu

  29. Kalo dibaca blog2 anti msia indon ni kita jadi tertawa melihat betapa bodohnya mereka ini yg mudah dibuai emosi. kita boleh menilai tahap pemikiran dan cara berfikir mereka. maka kita tidak hairan kenapa negara mereka mundur dan ramai ramai rakyatnya hanya jadi kuli sahaja dimsia. hal kecil boleh jadi besar. fikiran mereka tidak digunakan kpd hal2 yg lebih berfaedah dan boleh menjana ekonomi mereka. fikiran dan tenaga mereka hanya dibazirkan dgn isu2 kecil yg belum tentu benarnya. tarian pendet – tidak siapa dimsia yg mahukan tarian itu diakui budaya msia, tarian yg jelas dedahkan aurat dan bentuk tubuh yg jelas diharamkan oleh islam. sedangkan indon bangga mengakuinya, maka tidak hairanlah pelbagai bala diturunkan Allah swt silih berganti keatas mereka agar mereka bertaubat. itu pun masih juga tidak mahu sedar2. perkahwinan org islam dgn berlainan agama juga berleluasa, yg jelas hanyalah perlakuan zina yg amat ditegah oleh islam.

    sifat dengki mereka boleh kita baca dalam pelbagai blog dan komen2 mereka yg tidak berpendidikan. kalau pun berpendidikan, fikiran mereka hanya setaraf dgn pemikiran budak2 sekolah dasar sahaja.

    cuba baca artikel dari seorang pembaca akhbar dimasi dibawah dan nilai sendiri betapa indon yg tidak tahu mengenang jasa. samapi sanggup menggigit tangan yg menghulur. susu dibalas tuba dan seolah2 melepaskan anjing tersepit. kalau aku, tidak ingin aku mengulurkan bantuan kp bangsa EGO tak bertempat ini. jika mereka itu handal sangat, selesaikanlah sendiri masaalah anda :

    “APA yang ingin disampaikan melalui ruangan ini adalah kekesalan kita terhadap apa yang berlaku di Lapangan Terbang Padang, Sumatera Barat.

    Ini bukan rekaan, tetapi kejadian ini berlaku ketika pesawat C130 Hercules TUDM hendak mendarat bagi tujuan bantuan kemanusiaan di Padang, lampu-lampu panduan di landasan tersebut mati secara tiba-tiba. Ini menyebabkan juruterbang tidak dapat mendaratkan pesawatnya dan terpaksa berlegar-legar beberapa kali di ruang udara sebelum dibenarkan mendarat.

    Dan setelah selamat mendarat pula, lebih menyedihkan petugas di lapangan terbang mengenakan beberapa cukai (tax) terhadap beberapa barangan bantuan yang dibawa melalui pesawat tersebut, sedangkan mereka tahu kesemua barangan tersebut adalah untuk penduduknya sendiri.

    Dan ada kalanya sehinggakan krew penerbangan kita, menyatakan bahawa sekiranya hendak dikenakan juga cukai, kami akan bawa balik semua bantuan tersebut. Kemudian barulah petugas tersebut membenarkan barang-barang itu diturunkan.

    Begitu juga dengan kejadian pesawat kita dibaling dengan batu seperti kenyataan Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi. Semua kejadian tersebut bukanlah rekaan semata-mata. Memang benar ia berlaku. Kita tidak hendak menyalahkan pemerintah Indonesia dan pegawai-pegawai kanannya.

    Sememangnya pemerintah Indonesia serta pegawai kanannya memberikan laluan mudah untuk mana-mana pesawat atau kakitangan bantuan kemanusiaan yang hendak berurusan lebih-lebih lagi ketika Indonesia dilanda musibah.

    Cuma pelaksanaan di peringkat petugas kakitangan pertengahan dan kakitangan bawahannya yang tidak peka atau pun perlu ‘disekolahkan’ semula agar memahami dalam situasi semasa ketika musibah berlaku.

    Namun demikian kita merasa bangga, tahniah dan syabas kepada semua krew penerbangan pesawat C130 Hercules TUDM yang bertindak secara profesional dengan tidak mengikut rentak apa kejadian yang berlaku itu.

    Inilah tahap persekolahan profesionalisme rakyat kita. Jika semua krew mengikut hati yang marah, mungkin sekotak air pun tidak diturunkan di lapangan terbang tersebut.

    Apa yang kita hendak masyarakat di sana (Padang, Sumatera Barat) memahami dan hargailah apa yang rakyat Malaysia memberi bantuan dan jangan cuba menghalang atau membuat sesuatu yang boleh menyusahkan balik kepada mereka.

    Malaysia tidak untung apa-apa pun hasil daripada misi bantuan kemanusiaan tersebut, sebaliknya kos penerbangan dan lain-lain kos adalah tanggungan kerajaan Malaysia sendiri.

    Kita bantu adalah atas dasar kemanusiaan dan ‘Saudara Serumpun’ tidak lebih daripada itu. Tetapi kalau rakyat Malaysia sahaja yang memikirkan begitu, sebaliknya rakyat Indonesia kurang memikirkan demikian, maka jawapannya perlu dijawab sendiri oleh rakyat Indonesia.

    Perlu diambil kira sebelum kejadian gempa bumi melanda Padang Sumatera Barat, masihkah semua anda ingat kejadian mempamerkan buluh runcing dan menahan pelancong dari negara kita (Malaysia) oleh segelintir rakyat Indonesia.

    Kalaulah itu hendak diambil kira oleh kerajaan Malaysia manakala rakyat kita terikut-ikut rentak mereka, mungkin satu bantuan kemanusiaan pun tidak mungkin akan sampai di Padang Sumatera Barat.

    Tetapi oleh kerana pemimpin tertinggi kedua-dua negara mempunyai hubungan yang begitu akrab, maka kita ketepikan apa kejadian yang berlaku itu.

    Yang pentingnya akhbar-akhbar di Indonesia perlulah peka dan tidak membuat spekulasi yang bernokhtahkan tidak seimbang.

    Pendedahan ini adalah bertujuan untuk kebaikan semua pihak yang terlibat supaya mengambil iktibar kejadian tersebut agar dapat membuka ‘mata’ sesiapa jua tanpa mempunyai sesuatu sebaliknya.”

  30. Indonesial National Anthem
    Indonesial tanah Cairku
    Tanah tumpah muntahku
    Disanalah aku merangkak hina
    Jadi kubur

    Indonesial negara miskin ku
    Bangsa Busuk dan Tanah Miskinku
    Marilah kita semua tidur
    Indonesial negara miskinku

    Mati lah tanahku
    Modar lah negriku
    Bangsaku Rakyatku semuanya
    Miskin lah jiwanya
    Tidurlah badannya
    Untuk Indonesial Miskin

    Indonesial Miskin
    Mampous Modar
    Datang kerja Malaysia
    Tapi TKI Jadi perampok Rompak Malaysia bawa wang ke Indon

    Indonesial Pendatang Haram
    Miskin lah Miskin lah
    Datang Haram ke Malaysia
    Tiada paspor
    Bila kena tangkap dan hantar balik
    Kata nya malaysia jahat

    Indonesial Negara Perampok
    Indonesial Menghantar perampok maling
    pekerja TKI Indonesial
    hantaq pi Malaysia

    Indonesial Maling
    Merampok lagu Malaysia
    Mengatakan itu lagu mereka

    Indonesial Tanah yang hina
    Tanah gersang yang miskin
    Di sanalah aku miskin Untuk slama-lamanya
    Indonesial Tanah puaka
    Puaka Hantu Kita semuanya
    Negara luas hasil bumi banyak tapi miskin
    Datang minta sedekah di Malaysia
    Marilah kita mendoa Indonesial brengset

    Gersang lah Tanahnya mundurlah jiwanya
    Bangsanya Rakyatnya semuanya
    Tidurlah hatinya Mimpilah budinya
    Untuk Indonesial Miskin

    Indonesial Tanah yang kotor Tanah kita yang Malang
    Disanalah aku tidur selamanya bermimpi sampai mati
    Indonesial! Tanah Malang Tanah yang aku sendiri benci
    Marilah kita berjanji Indonesial miskin

    Mati lah Rakyatnya Modar lah putranya
    Negara Miskin Tentera Coma pakai Basikal
    Miskinlah Negrinya Mundur lah Negara nya
    Untuk Indonesial kurap

  31. Indonesial National Anthem
    Indonesial tanah Cairku
    Tanah tumpah muntahku
    Disanalah aku merangkak hina
    Jadi kubur

    Indonesial negara miskin ku
    Bangsa Busuk dan Tanah Miskinku
    Marilah kita semua tidur
    Indonesial negara miskinku

    Mati lah tanahku
    Modar lah negriku
    Bangsaku Rakyatku semuanya
    Miskin lah jiwanya
    Tidurlah badannya
    Untuk Indonesial Miskin

    Indonesial Miskin
    Mampous Modar
    Datang kerja Malaysia
    Tapi TKI Jadi perampok Rompak Malaysia bawa wang ke Indon

    Indonesial Pendatang Haram
    Miskin lah Miskin lah
    Datang Haram ke Malaysia
    Tiada paspor
    Bila kena tangkap dan hantar balik
    Kata nya malaysia jahat

    Indonesial Negara Perampok
    Indonesial Menghantar perampok maling
    pekerja TKI Indonesial
    hantaq pi Malaysia

    Indonesial Maling
    Merampok lagu Malaysia
    Mengatakan itu lagu mereka

    Indonesial Tanah yang hina
    Tanah gersang yang miskin
    Di sanalah aku miskin Untuk slama-lamanya
    Indonesial Tanah puaka
    Puaka Hantu Kita semuanya
    Negara luas hasil bumi banyak tapi miskin
    Datang minta sedekah di Malaysia
    Marilah kita mendoa Indonesial brengset

    Gersang lah Tanahnya mundurlah jiwanya
    Bangsanya Rakyatnya semuanya
    Tidurlah hatinya Mimpilah budinya
    Untuk Indonesial Miskin

    Indonesial Tanah yang kotor Tanah kita yang Malang
    Disanalah aku tidur selamanya bermimpi sampai mati
    Indonesial! Tanah Malang Tanah yang aku sendiri benci
    Marilah kita berjanji Indonesial miskin

    Mati lah Rakyatnya Modar lah putranya
    Negara Miskin Tentera Coma pakai Basikal
    Miskinlah Negrinya Mundur lah Negara nya
    Untuk Indonesial kurap

  32. ASal taw aja malaysia/malingsia sukanya curi curi barang org laen. Rah roh malu kelonan karo bapak dewe. mbok e wong malingsia modyar kenek kelek e dewe, masih taw salah cari salah2 orang laen dah pemimpinnya jd bintang porno masih gak ngaku, kualitas negara yang sangat rendah. pemimpinnya aj dah kayak gitu, bisa jadi anjing tuh waraga nya, ngga2 ah terlalu bagus jadi curut seng ulu ne jeliteng. Tikus, pencuri, bajingan jhancok asu bangsad. tembelek petek asu kere maleng asem

  33. malingsia truly maling asia……………….
    yang stuju bales nih org2 Indonesia, sudah ga punya harga diri belinya pake modal skill nyolong suruh sini orang paling kuat di sana sini foer pake semut, soalnya level org sana sama kayak binatang d sini

  34. dari segi politik sana masih primitif karna masih kerajaan di bandingin inggris, inggris lebih mju. sana sok2 kerajaan karena pengen punya nilai budaya, pemimpin di pilih tidak melaluui hak rakyat tapi asal pilih sana cuman seneng maen cing2an yan memang punya pihak pasti dipilih jadi raja, jadi raja cuman mangan toeroe nelek, koyok taek kecebur got. ngeseng ga caawi ra iso tuku tisu, ance plg kere ket mbien,. Hogi iku rah di ganyang karo BUNGKARNO taun1960’an soale onok backing inggris, aussie, karo blanda, dll, coba kl ga ada sekarang dah ngga ada yang namanya malingsia, bikin beban dunia.

  35. saya orang malaysia…

    datuk dan nenek saya berasal dari jawa dan banjarmasin….

    malaysia dan indonesia bersaudara….

    jagalah ukhwah kita agar mendapat keredhaan ALLAH…..

    agar kita sama-sama sentiasa aman dan terus maju…..

    peace no war…..

    salam dari malaysia…… ^_____^

  36. Tinja lo Malaysia, bangsa ga punya jati diri, suka maling dan ngaku-ngaku budaya orang, gak tau malu, bangsa u ga punya budaya, bangsa u punya perantau. MALAYSIA TINJA, Maling, rampok, bangsa pengecut.

  37. Tinja lo Malaysia, bangsa ga punya jati diri, suka maling dan ngaku-ngaku budaya orang, gak tau malu, bangsa u ga punya budaya, bangsa u punya perantau. MALAYSIA TINJA, Maling, rampok, bangsa pengecut.

  38. kami dari Indonesia mengatakan Malaysia tuh tak punya otak….sdah slah tak mau minta maaf….kami dri indonesia, tdk mau mncri mush di dlam slimut….

    ini smua, tdk akan trjadi…klau malysialan tdk mlakukan klaim indonesia dlam bntu apa pun….

    indonesia tdk tkut dngan malaysia….tp kmi bfkir, bhwa malaysia itu adalh seagama dngan kami, maka kami mengalah untuk mnjadi pmenang

    • mohon maaf sebesar2nye ke pada Indonesia….kami mengakui semua ini….kami lakukan ini supay3 malaysia diakui oleh negara lain

      bak kite ats malaysi ngra melayu mohon maaf

  39. org indon mesti belajar bagaimana mengenal diri . Jgn jadi manusia yang tidak tahu diuntung. kamu bisa makan dinegara kamu hasil dari rezeki yg dibawa pulang dari malaysia. jika tidak, hanya tempe menjadi menu hidangan mu..kini ko bisa merasa dan mengenal apa itu ayam,sapi, susu…tidak kau mahu berterima kasih dan menyembah malaysia?

  40. jika kau masih menghina malaysia yang menyuapin mu.. segala yg menjadi darah dagning mu adalah haram…hati mu menjadi hitam,,,otakmu menjadi senteng… rupamu menjadi buruk….

    klau kamu begitu sayang negaramu…pulang saja kenegaramu dan maknlah apa saja yang ada termasuk rumput-rumput dan tin-tin kosong kumbahanmu

Tinggalkan Balasan

Isikan data di bawah atau klik salah satu ikon untuk log in:

Logo WordPress.com

You are commenting using your WordPress.com account. Logout / Ubah )

Gambar Twitter

You are commenting using your Twitter account. Logout / Ubah )

Foto Facebook

You are commenting using your Facebook account. Logout / Ubah )

Foto Google+

You are commenting using your Google+ account. Logout / Ubah )

Connecting to %s